• Home
  • Posts RSS
  • Comments RSS
  • Edit
  • The Final Wave : Final Exam A-level Medicine

    Friday, November 4, 2011
    Hype Beloved Readers!
    Kesetiaan anda amat dihargai.

    2.58PM, November 5/2011
    Akibat Kebosanan dan tahap kefokussan yang semakin lemah dalam mengkaji cell2 Bio, akhirnya buku ditutup dan disini aku ,menghadap Alam siber yang siber. Introduction yang bunyinya serius mengambarkan otak sedang ligat berfikir secare serius dan telus akibat menelaah buku2 yang serius. Apa yang kau mengarut? Tahap keseriusan lebih berganda apabila Kolej Kediaman yang kucintai ini semakin sunyi, Member semua nun disana, bersama pangkuan keluarga, bersiap-siap untuk merayakan Raya Korban, InsyAllah Esok.

    Looking forward for that Day! Hari Rabu, Last Paper!. Amboi, final belom start lagi dah pulak nak looking forward for that Nonsense. Meniti hari2 last study Leave ni, baru tersedar dari Angan dan tawa hilai bilai yang Banyak benda belum lagi dicover. ( Statement biasa student kalau dah sampai last2 minit, Memang diakui! dan bosan untuk didengari).

    Oleh sebab kesedaran itu, Semangat Muncul!. Study!.Study!.Study!
    so, Member aku yang sorang ini, memang bersemangat sejak azali menjejak kaki ke INTEC, tiap malam bagai nak rak study. Untill this Moment, hari2 meninggalkan pelajaran (Study leave), usaha dan semangat wajar beliau semakin berkobar sehingga menonton MOVIE menjadi hobi baru. Haha- Mungkin sudah tepu atau the brain is not well functioning due to the present of the fist huntington symptom. Wallahuallam. Cara pembelajaran pun sudah berbeza, dari pembelajaran Solo dan Fokus ke pembelajaran Pukal @ berkumpulan dengan pelbagai aksi dan posisi. Banyak ke Output dan explanation, dan aku yang kekringan input hanya mampu terdiam, Kosong tanpa sebarang Output. Entah ape2, Output Vs Input, Yang penting Cool. ^_^



    *Study Group pelbagai posisi bagi mengelak kebosanan dan untuk mencapai kemuncak dalam pembelajaran * ( analogi yang telah diubah suai)

    The Member of IMU Bound ( Above Pic), sedikit tertekan akibat syllabus yang mengunung akibat the fast Track progaramme in the first Sem. Aku terkecuali ( sungguh bernasib baik), kehidupan di Normal track sebagai England Bound (ceh~Kata ganti bagi Nottingham,Grand cket) sungguh normal dan rileks.

    Since bilik yang kucintai dan kududuki untuk sekian lama di Sem 1 ini dihuni oleh varieties of programme, so, link perkenalan pun semakin meluas. Kali ini pengunjung dari member Manipal Bound pulak datang. Datang dalam keadaan yang agak cool &Steady. Datang2 je, menghambar nota-nota kimia di atas lantai. Kusut. Apesal mamat ni? Stress study ke ape? Dengan penuh komited, satu persatu lembaran hand-out diteliti, until tak sedar, reporter in the room sedang ligat menangkap gambar.


    *Professer on duty, suddenly lost his works, End up jadi Kusut-Aha*



    * Komited dalam menelaah nota2 hitam putih*

    Alhamdulillah, akibat environment yang agak memberangsangkan, akhirnya hati tergerak untuk melihat buku di atas meja. Kali ini, kekusutan itu berputar ligat di sekeliling kepala apabila baru tersedar yang still banyak Pages yang masih belum disentuh. The Book is Still Virgin. Arghh!
    Walaupun syllabus sem 1 is like simple, but the fact is that, we repeat all the knowledge in SPM with extra VAGANZA extension! akibatnya, Review benda 2 tahun lepas + 5months of a lot new things!.


    *Jangan Pandang ku sebelah Mata*

    Jangan buang masa mari study. Get 15/15 and fly! yuhuu....


    *In mood of study*





    * dan End-up dengan mimpi2 yang Indah*
    Don't blame the person in action. Typical research said that human can only focus up to 30 minutes, So why not the person in Pic? hahaha..Poor You~

    The Best Of Luck-Nothing is Easy-



    Last but not least,
    Written By : Tze
    The Faculty of A-level Medicine (sejak bila ada faculty?)
    England bound,

    4 comments:

    1. Feeran Middleton said...:

      hahahah... btw i guna buku campbell 9th edition.. any good reference book for chemistry?? i need it..

    1. Farryiedz Mustapha said...:

      campbell, gosh, melobo information.. I prefer using the STPM pre-u Text for chemistry (Longman, Pearson), It's good, the explanation is better than the A-level notes..I mean, easy to understand the gist,.

    Post a Comment

    featured-content