• Home
  • Posts RSS
  • Comments RSS
  • Edit
  • Kisahbudak A-levelMedicine: 4hariLagi-Buang yang keruh,Ambil yang paling jernih

    Monday, June 27, 2011


    Salam buat sekalian. Kini,tinggal 4hari lagi aku bakal meninggalkan halaman rumah yang tercinta ini.Pemergian ku ini adalah bagi meruskan dan menempuhi fasa hidup yang seterusnya,Alam Universiti. Sebelum aku betul-betul nak decide ambil ke arah haluan ini,banyak isu-isu negatif timbul dan kadang-kadang membuatkan aku terkadang putus asa dan risau tahap depressi gaban setiap masa. Dan aku beruntung sangat sebab perasaan aku ni dikongsi bersama rakan yang bakal meneruskan ke tempat pengajian yang sama,hanya course yang berbeza. Entri dia pada hours-hours yang lepas sungguh membangkitkan semangat aku semula. Kredit untuk Zunurain.

    Inilah dia kata-kata yang sempat aku copy (dengan izin Informally)

    Believe in yourself. Jika kita tak mampu, Allah takkan pilih kita untuk lalui kesukaran ini. Jika kita tidak hebat, kita takkan mampu berdiri sebaris dengan orang hebat yang lain seperti hari ini. Allah pilih kita kerana Dia yakin kita mampu. Allah tak pernah silap dalam percaturanNya. Sesungguhnya, Allah tidak akan menguji hambaNya di luar kemampuan hambaNya itu. Once you start to walk, never stop even for a while until you reach your destination. Like my mum said, “yakin boleh pasti boleh.”


    Wahai jiwa yang tenang! Kembalilah kepada Tuhanmu dengan hati yang redha dan diredhainya. (surah Al-Balad, ayat 27-28)


    LETS FIGHT!!!


    4 comments:

    1. Anonymous said...:

      ambuyat
      ambuyat
      ambuyat nyaman dimakan...

    1. Sophie said...:

      aku suka kata-kata tu... thanks for this entry. ;)

    1. Anonymous said...:

      u're the one i met last year during my visit to SainsKu, right? if i'm not mistaken..ms ya kmk duk kls alfa.. All da best, k.. rs macam terlalu cepat ms berlalu.

      May Allah bless u always..

    1. Ku lirik mata ke atas ke bawah said...:

      perfect word to learn. Thanks a lot :)

    Post a Comment

    featured-content