• Home
  • Posts RSS
  • Comments RSS
  • Edit
  • Mengirim Telepati : Satu kebenaran atau Metafizik semata-mata

    Thursday, June 9, 2011


    Salam buat pembaca sekalian. Entri kali ini agak lebih berat sedikit,tapi amat bersesuaian dengan dengan sifat dan daya pemikiran logic kita. Walaupun entri ini melampui bidang falsafah estetika yang aku inginkan, tapi tajuk ini amat menarik untuk dikongsi bersama bagi pasangan kasih yang sedang bermadu, ataupun untuk kita bersuka-suka mempraktikkannya untuk kepuasaan diri sendiri.

    Ok,cukup pendahuluan yang agak berbunga-bunga. Sebelum tu, apakah itu telepati? Telepati ni burung merpati ke? . Bagi aku, analisis maksud telepati ini bermaksud Mengirim fikiran dari jarak jauh. WHAT?? . Fikiran pun dapat dikirim ke? Benda ni betul2 terjadi?. That;s why lah hari ni aku suka sangat nak membincangkan tentang topik ni, logic di akal ke atau hanya menjadi bahan gurauan. Sistem telepati ni berfungsi melalui Getaran Pemikiran otak yang berlaku di bahagian Cortex otak. Otak ni bergetar ke? YEZ,absolutely. Setiap detik kita memikirkan sesuatu, Otak akan mengeluarkan Vibration dan akan bertindak balas dengan zarah yang ada disekeliling. The vibration will transfer from particle to the others particles.

    “Apabila kita mengirimkan getaran fikiran pada jarak 5 000 KM, ia dpt sampai dalam masa beberapa saat sahaja”

    Fakta yang aku dapati menarik jugak, getaran elektrik dapat meluncur daripada fikiran individu bagi mempengaruhi individu lain tanpa hubungan wayar dan sebagainya. FUH!!...aku dah start berbelit lah pulak. Bagi analisis yang aku telah buat, Telepati ni ada kaitan jugak dengan “THE LAW of Attraction”.. Maybe yang dah baca buku ni, mampu melihat kesamaan antara telepati dan hukum attraction tu. Bagi yang belum baca, pergilah mana2 bookstore untuk mendalami law tu sendiri. Gerenti tak-kan menyesal nanti apabila dah baca..! Satu yang aku ingat mengenai persamaan dorang 2 ni. Pernahkan kiter berfikir orang yang sangat dirindui secara tiba-tiba? Suddenly jer terfikir! Well,kalau ikut perbahasan Law of attraction dan hokum telepati ini sendiri, jika ini berlaku bermaksud orang yang kita sedang fikirkan juga mengalami situasi yang sama. Co-incident ke? Mungkin tak, mungkin jugak! Inilah keajaiban Telepati. Apabila kita mengirim mesej diotak,getaran kita akan melangkaui alam melalui hubungan getaran antara particles. Aper aku ni? Dh giler ke nak bahas bnder2 x logic ni? Yeah! Sebab tu lah aku nak hubungkaitkan antara Telepati ni dengan falsafah metafizik.

    Apa itu Metafizik? Metafizik ni secara kasarnya berkenaan dengan Fizik yang melampau-lampau sehingga tidak dapat dibuktikan melalui Hukum Empirik dan cerapan. Contoh adalah Kosmologi. Kalau nak tahu lebih lanjut,hang buatlah research sendiri ye. So, apa kaitan antara telepati dan metafizik. Aku sendiri pun tak mampu nak menjelaskan secara detail,kalau nak difikirkan sehingga ke cara empiric,tak tidur malam dibuatnyer. Pengiraan matematik kompleks kot hanya mampu menyelesaikannya. Tapi selagi kita memiliki Otak logik , kita mampu lagi mebuat keisimbangan tentang kedua-dua aspek yang saling berkait-rapat nih. Telepati ni kira fizik jugak ker? Well, telepati ni tak berkhusus kepada fizik, tetapi lebih kepada metafizik. OKEH! Cukup fakta yang berbelit-belit.

    Baiklah, bagaimana kiter nak amalkan telepati dan buat teknik ni berkesan? Untuk ni, tunggu Post yang akan datang. Akan diperjelaskan secara detail lagi. Tapi buat sekarang ni, aku tak puas lagi nak buat kaitan antara telepati dan metafizik dan hokum law of attraction itu sendiri. Tapi tajuk entri ini adalah nak buktikan telepati ni adalah kebenaran dan bukan sekadar metafizik. Aku pun dah dok kalot ni. Untuk membuktikan ini, aku perlukan evidence dan pengalaman aku sendiri untuk buktikan kebenarannya. Untuk pengalaman aku pulak, tak cukup lagi kot. Perlu masa lagi.

    Move on, baiklah,aper pulak kaitan benda ni terhadap hubungan bagi pasangan yang sedang bermadu atau untuk kesukaan pabila memperpraktikannya. Well, aku lebih suka bercakap mengenai untuk Kesukaan pada bila-bila masa, sebab ni lebih liberal dan menyeronokkan. Pernahkah anda sering merasai getaran apabila berjumpa dengan orang yang di “fancy” kan sekali? Bila aku fikir, telepati ni satu kepuasaan bagi diri aku. Maklum,aku lebih suka bersendiri dari bersosial. Bagi aku telepati ni sebagai penghubung antara kita dan orang yang di “fancy”kan itu. Tapi bagaimana? Tak logic langsung!. Aku tak kesah per orang nak cakap, tapi aku suka! Ahaha. Akan dikupas lebih lanjut! Aku dah tak larat dan mengetip Keyboard ni.

    5 comments:

    1. Anonymous said...:

      can't wait for the next post. =). u used to tell me the same thing about the law of attraction, so, aku menunggu for the kesinambungan. haaaa

    1. Farryiedz Mustapha said...:

      uhue...thank Q! its quite interesting actually...i;ll try my best to post the best from my own perspective about this... since still have nthing to do~~haha

    1. Anonymous said...:

      ok. go on la. from your perspective, i'll understand better, go deeper, dude.

    1. Loner said...:

      waaa.. nice post... go on man...

    1. Farryiedz Mustapha said...:

      Loner...haha..THX so Much..nntikan Farryiedz PUNYER post yg akn dtg...

    Post a Comment

    featured-content